Selasa, 28 Agustus 2012

misteri KLIA




Korang mesti pernah pergi ke KLIA kan? Sebelum KLIA tersebut dibina, kawasan tersebut merupakan hutan tebal dan juga ladang kelapa sawit. Korang boleh agak kan, kalau kawasan camtu mesti tempatnya keras. .
Sesetengah pekerja yang bekerja di KLIA tu pasti akan mengalami kejadian pelik seperti penampakan sesuatu, terdengar bunyi-bunyi pelik dan sebagainya. .
Jom kit baca kisah misteri dari mereka yang pernah mengunjungi KLIA ni :- .
.
1. Parking Underground KLIA
-ada org sudah jumpa antu apek kat parking klia mintak duit kecik nak bayar parking...siasat punye siasat, rupa2nya apek itu sudah mati bunuh diri kat area situ dgn terjun bangunan (kalo tak salah laaa..) & org yg bernasib baik aje akan ditegor apek ni...
.
.
2. Gate 2
-ustaz ismail kamus dtg klia neh buang hantu kat gate G2...hantu tuh tinggal kat gate G2 tapi kalo mlm2 dia suke kacau staff2 mas yg duk kat ofis hospitality yg kat sblah gate G2 tuh...dia usik2 telinga pastu cuit2 lengan staf2 dlm tuh...kalo u ols dengar citer member aku tuh sure korang pon meremang bulu roma.....: .
.
3. Aerotrain KLIA
-hujung thn lepas member aku nak masuk bertugas blk kat satelit lepas ambik time rehat...dr mtb ke satelit kan kene naik aerotrain kan...dia duk dlm gerabak tgh....bile lalu kat terowong dia toleh kat seat kat hujung gerabak lagi 1 dia nampak sorang lembaga duduk tundukkan kepala...rambut panjang sampe kaki...duduk keras x toleh kiri kanan....membongkok..member aku neh trus baca segala mcm ayat2 quran yg dia ingat...dan trus x pandang balik kat tempat mende tuh duduk....aerotrain stop jek kat satelit trus dia berlari keluar..... .
.
4. Surau dalam waiting Hall (ntah gate mana satu) -Cite ni experience aku mase skolah dulu2 ... aku kalo cuti pendek2 balik umah naik flight je ... skolah jauh kt kelantan nun ... so ade skali tu ... aku nye flight pagi ... kul 7 lebey kalo x silap ... so awal2 lagi kena check in la ... ari tu aku balik sorg2 sbb aku x balik time cuti balik bermalam (dak2 mrsm bese nye x ley balik ujung minggu kecuali cuti balik bermalam) ... ada family emergency time tu ... .
Sebelum subuh parents aku da anta aku gi KLIA ... aku ni dulu2 kalo time nk balik asrama ... aku nk cepat2 check in sbb kalo lame2 tunggu ngn family aku rase sedey2 ... hehehe ... bese la x biase dok berjauh ngn family sblm ni ... kalo KLIA tu da check in ... pagi2 sunyi ... walopn time tu da lebey kurang time subuh ... still x de org ... pas da check in ... aku lepak kt surau yg kt dlm tu ... tp mase aku solat subuh ... something yg aneh ar berlaku ... aku cm dengar bunyi paip terbuka cm oprg berwudhu' ... pastu mase aku rakaat kedua ... aku dengar org takbir "AllahuAkbar" nk start solat n sentuh bahu aku cm masuk masbu' nk solat berjemaah la ... aku pun cm lek2 je la ... smayang cm bese ... imamkn la 'org' tu ... tp bile aku bagi salam ... aku tgk x de .
5. Jungle Walk (Bilik Intai) .
- area taman tu namanya jungle boardwalk. menurut urban legend yang diceritakan oleh kawan ash, kat situ ada kubur orang asli yang tak boleh dipindahkan. so diorang buat la cam konsep taman dalam airport :lol: taktau la kebenaran citer ni api awal tahun aritu memang jungle boardwalk ni ditutup sebab ada kes histeria. skang ni baru bukak balik. tapi memang are kat bangunan satellite ni feymes di kalangan staf KLIA sebagai building paling berhantu. kalau staf2 yg penah keje floor kat sini dulu citer memang seram kalau syif malam kat sini especially bila takder flight. tersangat la sunyi dan bermacam2 penampakan ada ;P .
6. Tingkat 5, Tempat Berlepas. .
- lagi satu kisah benar yang diceritakan oleh sorang senior staf. hehe. kalau korang perasan la kan, kat level 5 main terminal building tu ada cam malaysia airports buat exhibit sikit (structure kaler oren kat gate 3/4 tuh). dulu ada satu gambar kat situ, boleh tengok cik pon. gambar tu gambar salah satu air terjun kat malaysia ni pastu punyala feymes gambar cik pon ni sampai ramai gila org nak tengok tiap2 hari. tapi skang ni diorg dh tukar gambar tu sebab macam dh jadi rusuhan plak. staf yang citer kat ash ni cakap dia sendiri pegi tengok gambar cik pon tu. memula memang tak perasan tapi sekali bila dh 'nampak', memang seram giler. sebabnya cik pon tu betul2 pandang kamera so memang cam cik pon tu tengah tengok kita la. sampai ada yang histeria katanya.. :L teringin gak ash nk tgk gambar tu tp xder sapa tau mana pg dah. structure tu still ada tp gambar semua dah totally different skang :( .
.
7. Bilik Satelit.
Satu kes lg mmbe aku nmpak ada sorang bdk lambai2 kat dia dari jauh dkt celah pintu, lorong kemana ntah. Pelik jgk mcm mana bdk bole masuk satellite lg2 tpt kawasan larangan. Apatah lg tgh2 mlm masa tu. Mmbe aku pn kejar la bdk tu.. Bila smpai situ bdk tu dh hilang. Mmbe aku masuk la lorong tu, mmg sunyi giler la(aku pn x pnah lalu situ) bilik2 yg ada dlm tu sumer dah x beroperasi. Sorg staff engineering yg kebetulan lalu berdekatan area situ bgtau, hantu bdk tu la yg byk mengganggu staff2 dlm bilik tu bbrp thn dahulu. Apalagi, terus demam mmbe aku 3hari.. .
.
p/s : kesahihan cerita tak dapat dinafikan. Tetapi banyak lagi sebenarnya cerita di KLIA ini seperti antaranya depan KFC tetapi ceritanya agak kurang releven. Jadi apa-apa korang jangan rasa takut, kuatkan iman anda.

0 komentar:

Blogger Template by Clairvo